Friday, June 25, 2010

. . .U j i a n . . . .

Ya Allah.....aku redha....
---------------------semuanya adalah ujian-----------------------


sedih itu ujian,
gembira itu juga ujian...

sakit itu ujian,
sihat itu juga ujian...

sengsara itu ujian,
bahagia itu juga ujian...

miskin itu ujian,
kaya itu juga ujian...

dibenci itu ujian,
disayangi itu juga ujian...

HIDUP itu ujian,
MATI itu juga ujian....



semua yang berlaku ke atas kita adalah ujian...apa yang perlu kita lakukan...sentiasalah dekatkan diri kita pada yang ESA...setiap sesuatu yang terjadi keatas diri kita pasti ada sebab dan hikmahnya tersendiri....hanya DIA yang tahu maksud tersembunyi....sabar dan ikhlas, redha dan tawakal dalam menghadapi setiap uijian-Nya...teruskan berdoa...jangan pernah putus asa....



Ya Allah...periharalah iman ku....kuatkan hati ku..dalam menempuh ujian Mu...lindungi aku....kasihanilah aku...redhailah aku....hanya pada Mu tempat ku mengadu...hanya pada Mu aku meminta....amin....





0 comments: