Sunday, March 14, 2010

....Pemilik Cintaku Selepas Allah Dan Rasul....

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Entah kenapa sejak beberapa minggu ni hati ini sering menyebut namanya
moga aku tidak menjadi hamba mu yang lalai dan leka dari mengingat namaMu ya Allah..
sebenarnye sudah terlalu lama memendam rasa...
perlukah aku luahkan tentang perasaan yang ku yang sebenar...?
aku sendiri tak pasti...
layakkah diriku untuk mencintai dan dicintainya..???
Ya Allah hanya kau yang tahu apa yang ada jauh disudut hati ku ini...
aku memang benar-benar tak mampu untuk meluahkannya...
aku hanya berserah pada takdir mu....
walaupun aku tahu aku juga perlu berusaha untuk mendapatkannya...
tapi aku sedar ya Allah..aku sedar siapa diri ku ini...
Insan sebaik dia..akan mendapat sebaik dirinya...
dan yang baik itu bukanlah diriku...
apa yang mampu ku lakukan hanyalah berdoa...
jika dia adalah jodoh ku..
permudahkanlah dan pertemukanlah jodoh kami...
dan jika bukan...
Kau padamkan...dan Kau buangkanlah perasaan yang ada di dalam diriku ini untuknya...
aku akan redha ya Allah...jika itulah takdirmu kepadaku...

Ya Allah.....
Jika cinta itu ada diantara kami...bairlah cinta itu di atas redha Mu ya Allah...
dan perihalah aku dari lalai dan asyik dengan cinta dunia dari mencintaiMu ya Allah..

ku sangat berharap pada Mu ya Allah...berilah aku sedikit ruang untuk merasai kebahagian hidup berkeluarga....dengan erti kata lain...keluarga yang sempurna....ingin sekali aku merasainya...kerana hanya Kau yang tahu bagaimana kehidupan ku di dunia ini...sesungguhnya aku redha di atas segala ujian yang kau berikan kepada ku ya Allah..... aku redha....aku redha....
tiada lain yang ku harapkan di dunia ini selain itu ya Allah...dan semoga kebahagian itu akan berkekalan di dunia dan akhirat....ameen...



0 comments: